Stromboli – fylt brød

Kilde: Hege Mohagen i Facebook-gruppen «Lavkarbogruppen lukket» har lagt ut både oppskrift og bilde 27.06.16

Oppskrift på deigen:

1 egg og  75 g smeltet smør blandes.

Så tilsettes 2 store ss mandelmel, 2 ss sesammel og 3 ss kokosmel.

Krydder etter ønske (hvitløkspulver, løkpulver italiensk krydder til pizza) jeg brukte bare salt i denne da jeg vil ha ren smak og få smaken fra innholdet og de svarte sesamfrøene på toppen.

Dette blandes til en pasta og settes til siden.

Så 145 g revet mozarella helles i en bolle og smeltes i micro ( først 1 min så ut o røres i, så ca 1/2 min)

Derettes helles egg og melpastaen i den smeltede osten og rør til alt har blandet seg og blitt en fast deig man kan kna mellom hendene.

Kjevle ut til en rektangulær form og legg fyllet på midten. Så snitter man på sidene og legger strimlene med deig over fra annenhver side. Stekes på 200 g i ca 15 min.

På denne hadde jeg tine krydder kremost, strimlet kalkunskinke og blanding av resten av mozarella + jarlsberg som fyll (samme fyll som jeg bruker da jeg lager vanlige ostehorn med mel), men man kan også putte kylling pesto og mozzarella  i eller pizza topping, salami osv. Kun fantasien setter grenser.

Skal lage en med vaniljekrem og kokos også (litt skolebrød-aktig). Da bruker jeg sukrin i deigen istedet for krydder. Deigen hever ikke.


Kilde: Hege Mohagen i Facebook-gruppen Lavkarbogruppen lukket 27.06.16 har lagt ut både oppskrift og bilde.

Legg igjen en kommentar

